dijous, 8 de novembre del 2012

Per què em vaig manifestar el 11 de setembre (i per què no penso votar CiU)


Vull una Catalunya lliure. Per això em vaig manifestar el 11 de setembre a Barcelona. Vull una Catalunya lliure de banquers corruptes i usurers, on l'habitatge no sigui un luxe especulatiu i les execucions hipotecàries, la norma, mentre segueixen munts d'habitatges buits, on no es produeixin enganys impunes com les clàusules sòl o les preferents. La vull lliure de Millets, Montulls, Undargarines (i, si pot ser, també de Cristinas de Borbó), lliure de fills de Pujol que es comporten com señoritos, d'especuladors i polítics mentiders que, sense pudor, s'emboliquen en la senyera per justificar retallades socials i apliquen les mateixes receptes que la dreta de l'altre costat de l'Ebre Vull un país on es distribueixi la riquesa i, en el fiscal, s'apliquin el progressisme, la justícia i l'equitat; on no manin els bancs i els mercats i sí els ciutadans i ciutadanes. On no hi hagi una reforma laboral retrògrada i unes tristes polítiques generadores de misèria i desigualtat. Desitjo una República sense Borbons, on les urnes (i no les braguetes descordades) posin i treguin, i hi hagi mecanismes vàlids de control social sobre els òrgans de l'Estat. On siguem el poble els que, sobiranament i des de la diversitat, decidim la nostra forma d'Estat, la manera de definir-nos, de viure les cultures (i ho escric en plural), de sentir-nos, de perviure i de relacionar-nos amb el món que considerem més oportú. Ho desitjo solidàriament. Per això em vaig manifestar el dia 11. Per a Espanya, vull exactament la mateixa cosa: més Machado, més "maza", més idea... i menys "caverna" i "cerrado sacristía"Per això em vaig manifestar el dia 15 de setembre a Madrid.

PD: Aquesta entrada, anteriorment, va ser publicada com Carta al director a El País (16/9/12) i a El Periódico (18/9/12) i, com entrades, en els blogs Cualquiera Vale i Litteratura.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Propuesta de argumento para la nueva película de Star Trek sobre la formación de la Flota Estelar "en la línea Kelvin"

En la línea de verdad (no la otra) el sintético Picard, aburrido de su vida en la Academia de la Flota Estelar, decide viajar a través de un...